Kontakt
Obsługa klienta
Newsletter

Rocznica pierwszej autonomicznej linii transportu publicznego!

Autonomiczny bus będący częścią floty operatora transportu Schaffhauser Verkehrsbetriebe w dniu 27 Marca 2019 obchodził pierwszą rocznicę działania. To pierwszy na świecie autonomiczny pojazd zintegrowany z systemem sterowania. Każdego dnia dostarcza cennych informacji, które pomogą w rozwoju autonomicznej mobilności. W najbliższym czasie, dzięki dostawie drugiego pojazdu z napędem 4x4 możliwe będzie wydłużenie trasy do wodospadu Reńskiego.

 Dokładnie rok temu Trapizio(tak został nazwany autonomiczny pojazd) wyruszył w pierwszą oficjalną podróż po trasie Linii 12 w miejscowości Neuhausen. Dzięki projektowi „Route 12” spółka celowa Trapeze - AMoTech z powodzeniem, jako pierwsza na świecie zintegrowała i wdrożyła samojezdny pojazd do regularnych usług operatora transportowego - VBSH. Integracja z systemem sterowania LIO dostarczonym przez Trapeze przynosi istotne korzyści zarówno pasażerom, jak i dyspozytorom. Dynamiczna informacja pasażerska w czasie rzeczywistym jest dostępna we wszystkich kanałach: na wyświetlaczach przystankowych, w pojeździe, Internecie i na smartfonach. Dyspozytor w centrum sterowania ma bieżący wgląd we wszystkie dane pojazdu, w szczególności dotyczące codziennych zadań przewozowych. Projekt jest realizowany przez Swiss Transit Lab, wspólną inicjatywę Kantonu Schaffhausen, firm AMoTech, Trapeze i VBSH.

 

Ekscytujące 12 miesięcy

Linia 12 w Neuhausen odniosła wielki sukces. Od czasu jej uruchomienia, Trapizio przewiózł blisko 25000 osób. Ludzie z całego świata odwiedzający okolicę chętnie korzystają z usług autonomicznego pojazdu nad wodospadem Reńskim. Wśród pasażerów byli politycy z wielu krajów, międzynarodowi dziennikarze i ogólnoświatowa telewizja. Liczba pasażerów również odzwierciedla popularność pojazdu. Z usług Linii 12 korzystało średnio ponad 2000 pasażerów miesięcznie, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę populację miasteczka - około 10-tysięcy mieszkańców. Dzienny rekord osiągnięto w sierpniu 2018 r. z udziałem 507 pasażerów.

Decyzja o kontynuacji eksploatacji w miesiącach zimowych była kluczowa w celu ustalenia niezawodności systemów w trudniejszych warunkach drogowych, wliczając śnieg oraz ulewny deszcz. Wszystkie zebrane informacje pozwolą na dalszy rozwój technologii i autonomii w transporcie publicznym.

 

Nowy pojazd z napędem na cztery koła

Obecna wersja pojazdu obsługuje trzy przystanki w centrum miasta Neuhausen. W ostatnich dniach do Neuhausen dotarł nowy model, wyposażony w dwa silniki i napęd 4x4. Dzięki temu możliwe będzie wydłużenie trasy do wodospadu Reńskiego. Po uzyskaniu wszystkich pozwoleń, nowy odcinek trasy zostanie wdrożony do projektu. Rozszerzenie trasy obejmuje cztery dodatkowe przystanki oraz trasę z nachyleniem 15%.

Jest to kolejny kamień milowy dla Trapeze, AMoTech i wszystkich członków Swiss Transit Lab. To również wyzwanie, które daje szansę na dodatkowe cenne doświadczenia w zakresie autonomicznej mobilności w miejskim transporcie publicznym.

 

Więcej informacji: SwissTransitLab

 

 

 

ITS oraz systemy biletowe

+41 58 911 11 11

Planowanie I zarządzanie operacyjne

+45 87 44 16 00

Zainteresowany naszymi rozwiązaniami?

Poproś o prezentację

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Poproś o informację