Kontakt
Obsługa klienta
Newsletter

System sterowania Trapeze jest gotowy do samodzielnego prowadzenia pojazdów: udana integracja w Bernmobil

Spółka AMoTech, będąca częścią grupy Trapeze oferuje rozwiązanie umożliwiające integrację pojazdów samojezdnych z systemami kontroli operacyjnej. Dzięki temu operatorzy transportu publicznego mogą monitorować i włączać pojazdy samojezdne do swoich flot. W stolicy Szwajcarii, mieście Berno, wiosną 2019 r. planowane jest uruchomienie pojazdu samobieżnego w ruchu miejskim wzorem wdrożenia w Neuhausen.

W najbliższych trzech miesiącach operator transportu publicznego w Bernie (Bernmobil) przetestuje pojazd, który otrzymał od francuskiego producenta EasyMile na terenie swojej zajezdni tramwajowej. Pilotaż obejmował będzie nie tylko poruszanie się pojazdu autonomicznego, ale także integrację z systemem LIO i centrum sterowania dostarczonym przez Trapeze. System jest wykorzystywany przez dyspozytorów Bernmobil do monitorowania i koordynowania całej floty autobusów i tramwajów. W przyszłości ma również objąć pojazdy autonomiczne. Po zakończeniu oficjalnego procesu homologacji i testów, wiosną pojazd ma rozpocząć działanie na publicznych drogach.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji projektu integracji naszego pojazdu EasyMile z oprogramowaniem dyspozytorskim LIO przez firmę AMoTech. Z niecierpliwością czekamy na dalsze etapy integracji", mówi Bernhard Riegel, kierownik projektu Self-Driving Vehicles, Bernmobil. Operator transportu publicznego w Bernie (Bernmobil) od wielu lat jest lojalnym klientem Trapeze Switzerland GmbH. Firma korzysta z wielu produktów wdrożonych przez Trapeze i aktualnie wkroczyła na wspólną drogę do mobilności jutra.

AMoTech sukcesywnie rozwija moduł do integracji pojazdów samojezdnych z systemem sterowania Trapeze. Obecnie zintegrowane zostały pojazdy producentów EasyMile i Navya. Trwają pracę nad integrowaniem pojazdów pozostałych wiodących producentów, którzy oferują pojazdy autonomiczne.

AMoTech GmbH jest spółką całkowicie zależną od Trapeze Switzerland GmbH. Integruje ona pojazdy samojezdne z istniejącymi systemami kontroli operacji, wspiera miasta i operatorów transportu publicznego w realizacji ich autonomicznych projektów. "Zainteresowanie naszymi rozwiązaniami i usługami przekroczyło nasze największe oczekiwania"- mówi z radością Dominique Müller, dyrektor zarządzający AMoTech GmbH.

Dzięki projektowi "Route 12" w Neuhausen am Rheinfall, AMoTech zintegrował pierwszy na świecie samojezdny pojazd w z regularnymi usługami transportu publicznego. Pojazd ma ustaloną trasę, regularny rozkład jazdy i porusza się samodzielnie w ruchu miejskim. Więcej informacji na temat projektu można znaleźć na stronie www.swisstransitlab.com.

Beneficjentami integracji są również pasażerowie. Otrzymują w czasie rzeczywistym informację pasażerską w pojazdach, na przystankach, w internecie, a dodatkowo system pozwala na zabezpieczenie przesiadek, tak by zawsze zdążyli na pojazd, do którego mają się przesiąść.

W kolejnym kroku drogi do mobilności jutra Trapeze pracować będzie nad wykorzystaniem pojazdu autonomicznego do transportu na żądanie. Ta forma ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby w zakresie podróży na pierwszym i ostatnim kilometrze. Celem jest uzupełnienie transportu regularnego i przekonanie mieszkańców miast do pozostawienia własnych pojazdów i korzystania z komunikacji miejskiej.

"Bardzo cieszymy się z dużego zapotrzebowania rynku na kompetencje i usługi oferowane przez naszą spółkę AMoTech. Zainteresowanie autonomiczną mobilnością, jako elementem koncepcji Smart City jest coraz bardziej widoczne. Jest to obszar, w którym firma Trapeze skutecznie zdobyła kluczową pozycję na rynku ", mówi Peter Schneck, dyrektor generalny Trapeze Switzerland GmbH.

ITS oraz systemy biletowe

+41 58 911 11 11

Planowanie I zarządzanie operacyjne

+45 87 44 16 00

Zainteresowany naszymi rozwiązaniami?

Poproś o prezentację

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Poproś o informację